Kurs pedagogiczny pomaga w zdobyciu kwalifikacji pedagogicznych. Celem jest szkolenie osób, które swoją ścieżkę zawodową pragną związać z nauczaniem, chcą szkolić młodych pracowników w różnego rodzaju zakładach pracy i szkołach a nie ukończyły studiów pedagogicznych.  Daje on odpowiednie przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych instruktorom, wykładowcom oraz trenerom różnych umiejętności związanych z praktyczną nauką zawodu.

Czas trwania: 48 godzin
System nauki: dziennie, zaocznie 
Cena: 1550 zł

Program kursu:

  • Zakres i zadania pedagogiki pracy; Kształcenie i wychowanie: przedzawodowe, prozawodowe i zawodowe; Aktywność zawodowa, dokształcanie i doskonalenie oraz dalsze kształcenie
  • Akty prawne regulujące zasady rozwiązywania problemów pedagogicznych – dydaktyka, opieka, wychowanie; Klasyfikacja zawodów szkolnictwa branżowego; Typy szkół i form, w jakich może być organizowane kształcenie zawodowe
  • Podstawy prawne organizowania praktycznej nauki zawodu; Kodeks pracy – dział IX – Zatrudnianie młodocianych i inne akty prawne dotyczące zatrudniania młodocianych
  • Instruktor praktycznej nauki zawodu w systemie edukacji: zadania, odpowiedzialność; Zasady postępowania – etyka w wykonywaniu zadań instruktor praktycznej nauki zawodu
  • Okresy rozwojowe człowieka a możliwości i potrzeby w zakresie uczenia się
  • Stres w edukacji – znaczenie i zarządzanie stresem
  • Konflikt – analiza i zarządzani konfliktem
  • Diagnozowanie możliwości i potrzeb osoby uczącej się
  • Motywowanie osoby uczącej się do nauki
  • Przedmiot i zadania metodyki kształcenia zawodowego
  • Materiał nauczania a tematyka zajęć edukacyjnych; Funkcja informacyjna; Funkcja motywująca; Zasady formułowania
  • Podstawy programowe kształcenia w zawodach, ich rola w planowaniu i organizowaniu praktycznej nauki zawodu; Podstawa programowa kształcenia ogólnego – powiązania z kształceniem zawodowym; Kompetencje społeczne
  • Zasady nauczania – uczenia się
  • Cel kształcenia w edukacji;Klasyfikacja celów; Cel kształcenia a wymagania programowe
  • Wyposażenie technodydaktyczne – organizacja edukacji zawodowej; Stanowisko pracy jako stanowisko szkoleniowe
  • Planowanie zadań do wykonania przez osobę uczącą się
  • Metody i formy pracy w kształceniu praktycznym
  • Planowanie zajęć praktycznej nauki zawodu i planowanie dnia pracy –scenariusz
  • Lista kontrolna we wspieraniu wykonania zadania i samo ocenianiu
  • Program nauczania zawodu:funkcje i zasady konstruowania; struktura; wymagania prawne
  • Karta pracy (arkusz roboczy) w organizacji praktycznej nauki zawodu
  • Ocenianie w realizacji zajęć praktycznej nauki zawodu;
  • Metody sprawdzania wiedzy i umiejętności;
  • Kryteria oceniania; Informacja zwrotna  w ocenianiu
  • Instrukcja stanowiskowa
  • Modyfikacja przykładowego programu nauczania zawodu
  • Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie/egzamin zawodowy; Egzamin czeladniczy – zasady przeprowadzania egzaminu
  • Dokumenty szkolne:1) szkolny plan nauczania;2) plan dydaktyczny nauczyciela – program nauczania;3) dziennik lekcyjny;4) arkusz ocen
  • Symulacja przebiegu przykładowych zajęć praktycznych
  • Zachowanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony środowiska i przeciwpożarowych na stanowisku pracy
  • Pokaz z objaśnieniem w kształceniu praktycznym
  • Ocenianie wykonanego zadania

Dokumenty po ukończeniu kursu: Certyfikat ukończenia kursu/szkolenia, Zaświadczenie MEN

W cenie zapewniamy:
• Wszystkie niezbędne materiały szkoleniowe, 

Dokumenty wymagane do zapisu:
• Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości (do wglądu)
• Świadectwo ukończenia szkoły średniej

Kontakt:
tel. 797 746 786
e-mail: szkolenia@faber.edu.pl

ZAPISZ SIĘ